Семінар – практикум вчителів – логопедів та дефектологів дошкільних закладів міста з теми:

 

«Розвиток зв’язного мовлення у дітей дошкільного віку з вадами мовлення»

 

      21.02.2018  на базі ДНЗ №60  відбувся Семінар – практикум вчителів – логопедів та дефектологів дошкільних закладів міста з теми:

«Розвиток зв’язного мовлення у дітей дошкільного віку з вадами мовлення».

         Вчитель-логопед Антонівського ясла- садка №26  Зюзіна Віра Василівна розкрила питання  «Корекційна робота з формування зв'язного мовлення у дітей із ЗНМ середнього дошкільного віку» , в якому зокрема зазначила, що основне завдання логопедичного впливу на дітей із загальним недорозвитком  мовлення - навчити їх докладно і послідовно, граматично і фонетично правильно викладати свої думки, розповідати про події з навколишнього життя. Це має важливе значення для навчання в школі, спілкування з дорослими і дітьми, формування особистих якостей. Також Віра Василівна представила  відео презентацію заняття з дітьми середньої логопедичної групи  із ЗНМ «Переказ казки «Калина»,  в якому були використані сучасні методи корекції зв’язного мовлення,  мультимедійне обладнання, були враховані  індивідуальні (мовленнєві та інтелектуальні) можливості дітей.

Використання інформаційних технологій   в логопедичній роботі

в ясла – садку № 26

    Формування мовленнєвої компетентності – одне із пріоритетних завдань всебічного гармонійного розвитку дитини у дошкільному навчальному закладі, зокрема у логопедичних групах, які відвідують  діти із порушеннями мовлення.

  Так, 9 лютого 2018 року в середній логопедичній групі №5 відбулося відкрите заняття для батьків « Допоможемо лісовим мешканцям», під час якого діти закріплювали лексико- граматичні категорії, узагальнюючі поняття «дикі- свійські тварини», «дитинчата тварин» тощо. В основу  заняття  покладено комплексно - тематичний метод разом із наочними і ігровими прийомами. Заняття орієнтоване на психічну захищеність дитини, її комфорт і потребу в емоційному спілкуванні з педагогом. Використання інформаційних технологій на занятті сприяло більш ефективному засвоєнню матеріалу дітьми.

   На занятті батьки вихованців та педагоги ясла-садка стали свідками перетворення малечі на героїв казкової подорожі до лісу. Крім обов'язкових елементів заняття логопед вводила додаткові: імітацію рухів, творчі завдання, словотворчість, ігри та  вправи з розвитку пізнавальних процесів, релаксацію. Додаткові елементи доповнювали зміст заняття й були спрямовані на всебічний і гармонійний розвиток дитини. Наприклад, фізкультурні паузи, у яких відбувалися взаємодії мови і рухів, допомагали дітям зняти емоційну напругу і переключитися на наступні завдання. Наприкінці заняття діти за допомогою серветок мали змогу створити чудовий подарунок для білочки своїми руками. Такий вид роботи з розвитку дрібної моторики має ефективний коригуючий вплив на дитину.

 Таким чином, використання інформаційних технологій у поєднанні з традиційними формами роботи, правильне використання наочності та мовленнєвого матеріалу дає найефективніший результат в корекції мовлення, робить корекційно - розвивальне навчання дітей в логопедичній групі більш доступним та ефективним, допомогає розвинути усі вищі психічні функції, сприяє швидшому та глибшому засвоєнню навчального матеріалу.

 

 

Рекомендації батькам від вчителя-логопеда

 

1. Зразок мовлення батьків:

- чистота та темп мовлення;

- насичення фольклорними висловлюваннями;

2. Вчасні консультування в спеціалістів.

3. Розвиток дрібної та загальної моторики:

- зарядка вранці;

- ходьба по бровках;

- перебирання круп;

- ліплення з тіста;

- виготовлення аплікацій, сувенірів, іграшок своїми руками;

4. Розвиток лексики, граматики, фонематичного слуху:

- “Спіймай спільний звук”;

- “Визнач перший (останній) звук”;

- “Я знаю п’ять назв...;

- “Нескінченний ланцюжок” (око-Оля-якір-риба...);

- “Спіймай слово” (м,а,к-мак; с,к,а,т-скат);

- “Вгадай що це” (малий, зручний, шкільний, необхідний, наповнений ручками та олівцями – пенал);

- “Доповни ряд” (са, са, са – у діда сиві ... вуса; ка, ка, ка – дорога ой яка ... далека);

- “Склади слово з перших (других) звуків” (молоко, антилопа, капуста – мак);

- “Порівняй” (дерева, машини, будинки, людей) тощо;

5. Читання та переказування казок, розширення знань дитини про довкілля.

6. Опис малюнків та оточення за зразком та самостійно.

7. Надання обгрунтованих відповідей на запитання дитини.

 

8. Не допускати перевантаження мовного розвитку дитини. 

Семінар –практикум

для батьків

«Значення артикуляцйної гімнастики

у формуванні правильної звуковимови»

04.12.15 року в логопедичній групі №5 відбувся семінар –практикум для батьків: «Значення артикуляцйної гімнастики у формуванні правильної звуковимови» з  метою передачі досвіду шляхом прямого і коментованого показу послідовності дій, методів і прийомів  під час проведення артикуляційної гімнастики; дати уявлення батькам про різноплановість артикуляційних  гімнастик, в залежності від вікових і мовних можливостей дітей. За допомогою мультимедійного проектора була представлена презентація «Веселий язичок». Вчитель – логопед Зюзіна В. В. продемонструвала, як за допомогою казки про веселого Язичка ознайомлює дітей з будовою мовленнєвого апарату, а також провела з учасниками семінару артикуляційну гімнастику для підготовки дитини до правильної звуковимови. Віра Василівна наголосила, що в середній групі увага приділяється вимові звуків «ж,щ,ч,р,л». В віці 5 років закінчується оволодіння всіма звуками рідної мови. Дітей потрібно знайомити з особливостями цих звуків. Роботу слід почати з підготовки артикуляційного апарату, ознайомлення з його будовою. Далі йде показ та пояснення артикуляції звука, повторення звука педагогом, повторення звука разом з дітьми, розгляд з допомогою люстерка положення органів мовленнєвого апарату, вправи на вимову звуків у складах, словах (чистомовки, скоромовки, заклички, вірші, оповідання та казки із звуконаслідуванням). Таким чином, розвиток мовлення – це складний, тривалий процес, перша, найпростіша, дієва складова якого – артикуляційна гімнастика, приносить видимий результат.

Тож всі учасники семінару із задоволенням  виконали  запропоновані завдання та отримали буклети з переліком  артикуляційних вправ, які зможуть самостійно виконувати з дитиною вдома.

  

Мова дорослих - приклад для дітей

Мова, то жива сходинка людського духу, його багата скарбниця, в яку народ складає своє давнє життя і своє сподівання, свій розум, досвід, почування.
Мова дорослих - приклад для дітей. Успіх мовного розвитку дитини, насамперед залежить від мови дорослих і, зокрема, батьків. Маля навчається говорити завдяки слуху й здібності до наслідування.
Відомо, що дитина дошкільного віку легко наслідує неправильну вимову дорослих, передає місцеву говірку, діалектизм, вульгаризм. Яскрава виразна мова дітей залежить від мови дорослих.

Правила, які варто пам'ятати:

Якщо до Вас звернулись із запитанням, відповідайте ввічливо, повним реченням. Чітко вимовляйте слова і звуки, говоріть так, щоб було зрозуміло.

Уважно вислуховуйте поради старших - так і Вас вислуховуватимуть Ваші діти

Вітайтеся при зустрічі з друзями, знайомими і привчайте це робити своє маля. Слова привітання чи прощання промовляйте доброзичливо, з посмішкою - теж саме буде робити Ваш син чи донька.

Вчіть дитину звертатися до дорослих на «Ви».

Не забувайте вибачитися за допущену недоречність у поведінці. Дякуйте за надану Вам допомогу, турботу, увагу - навчайте цьому дитину.

Повсякчас в мові використовуйте чарівні слова: «будь ласка», «дякую», «прошу», «вибачте», «на все добре», «дозвольте», «смачного», «до побачення», «доброго дня», «на все добре», тощо.

Не розмовляйте голосно у транспорті, на вулиці, у громадських місцях - те ж саме буде робити Ваш малюк.

Запам'ятайте!

Ваша дитина буде лагідна, чуйна, уважна, правильно говорити при спілкуванні з іншими,  якщо Ви станете для неї взірцем!
Діти завжди наслідують своїх батьків!

Поради батькам

ЩО НЕОБХІДНО РОБИТИ ДЛЯ СТИМУЛЮВАННЯ

РОЗВИТКУ МОВИ ДІТЕЙ

1. Показувати і переміщати яскраві предмети.
2. Розміщувати предмети, що цікавлять малюка, біля нього, щоб їх можна було стукнути, пхнути, схопити, краще роздивитися.
3. Розмовляти з дитиною, уподібнюватися йому, називаючи його на ім'я.
4. Забезпечити дитину достатньою кількістю предметів для хватання і маніпулювання з ними.
5. Почати гратися з дітьми в такі ігри, як «Ку-ку», «Знайди сховане».
6. Організувати безпечне місце для дослідницько-орієнтаційної діяльності й забезпечити малюка яскравими предметами, які б він міг відшукати, переміщати і т. д.
7. Проговорювати свої дії.
6. Організувати безпечне місце для дослідницько-орієнтаційної діяльності й забезпечити малюка яскравими предметами, які б він міг відшукати, переміщати і т. д.
7. Проговорювати свої дії («Я кладу м'яч за спину, спробуй його дістати»).
8. Намагатися постійно ускладнювати ігри «Знайди сховане».
9. Гратися з ляльками, імітувати дії дитини та стимулювати її до уподібнення.
10. Пояснювати те, що відбувається («М'яч закотився під стіл, тому що ти ударив по ньому»).
11. Гратися з дитиною під час купання, використовуючи різноманітні плаваючі іграшки, в які можна наливати воду, зжимати їх і т. д.
12. Задавати запитання і давати дитині час знайти відповідь самому.
13. Забезпечити дитину іграшками для його символічних ігор.

Для того, щоб діти могли повністю проявити і розвинути свої здібності, вони повинні рости у середовищі, яке відгукується на їхні потреби.

Нетрадиционные

 пальчиковые игры

Мастер класс для родителей

В ДНЗ №26 учителем - логопедом группы  №3 Малих О.М. был проведен Мастер-класс для родителей по формированию речевых навыков посредствам использования нетрадиционных пальчиковых игр. В этом мастер классе взяли участие родители всей группы.

Учителем – логопедом была поставлена следующая цель:                                                                                                                

·       повысить компетентность родителей в вопросах речевого развития ребенка;

·       объяснить  родителям необходимость выполнения  упражнений по развитию мелкой моторики рук;

·       дать рекомендации к проведению нетрадиционных  пальчиковых игр;

·       построить эмоционально-доверительные взаимоотношения, способствующих полноценному развитию детей и позитивной самореализации взрослых.

 

Родители совместно со своими детьми выполняли все те нетрадиционные пальчиковые игры которые способствуют развитию речи их детей. Также логопед дала рекомендации к пальчиковым играм:

- чтобы заинтересовать ребенка и помочь ему овладеть новой информацией, нужно превратить обучение в игру, и не забывать хвалить ребенка;

- главное требование в играх рукой, ее кистью, пальчиками мы должны одинаково заботиться о развитии правой и левой руки, вначале можно выполнять движения  каждой рукой отдельно, затем вместе;

- играть с пальчиками рук можно дома, в гостях, на улице, в транспорте, в песочнице и т.д.;

- некоторые  нетрадиционные пальчиковые  игры с детьми дошкольного возраста проводятся под контролем взрослых.

Логопед предложила родителям нетрадиционные  игры на развитие мелкой моторики, которыми можно заниматься как в детском саду, так и дома, как самыми маленькими детками, так и с детьми старшего дошкольного возраста.

1.     Игры с пуговицами

2.     Игры с сыпучими материалами

3.     Игры с пробками от бутылок

4.     Игры с прищепками

5.     Игры с бусинами, макаронами

6.     Игры с палочками и  спичками

7.     Игры с шишками, игрецкими орехами и массажным мячиком